© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فردا


 

                                                        تلخی ترانه
                                   
  یک ره آورد شیرین وپذیرا از راحله یار

در آستانه بهاری که از راه های دور خود را پشت در و دریچه های ما رسانیده است. ما تحفه گرانقیمتی داشتیم که بوی عطر وریحان میداد وبشارت از آمدآمد اردیبهشت میداد.

هرچند این ره آورد………. با چند واژه رویهمرفته اندوهبار بود. مع الوصف اکثر سروده ها بوی امید وزندگی میدادندو خواننده را از دریچه دل انگیز فروردین مست میکردند.

راحله یار خالق وسرایشگر این ارمغان یکی از چهره های شاز ونادر شعر معاصر وطن ماست. مضامین و مفاهیمی که او در غزلهایش پرورده است اکثرا حال و هوای نفیس زنانه دارند. همان حال و هوایی که روزگاری دراز وحتی قرنها مورد جفا وسانسور قرار گرفته بود وصدها استعداد بزرگ فدای تعصب وکوتاه نظری ارباب قدرت شده بود وتعبیض جنسی، درکوی وبرزن ما بیداد میکرد.

اکنون که آن زنجیرها تا حدودی گیسخته شده جای شادمانی است که شیرزنان چون راحله یار در صدر این پیکار قرار دارند و فضای تنفس « نیم دیگر» را فراختر کرده اند.

گردانندگان سایت انترنتی فردا خالی از هر گونه تردید وتعارف ، «تلخی ترانه» را بسیار شیرین یافته است وبا ملاحظه شرایط آوارگی این مجموعه دلپذیر را یکی از بهترین مجموعه هایی میداند که در سالهای اخیر به نشر رسیده است. ما انتشار واشاعه این دفتر را به شاعر گرامی مبارکباد عرض می کنیم وبرای اثبات مدعا یکی از آن غزلها را دراین درج می کنیم که در تلخی ترانه نشر شده است.

گلویم سخت پر درد وصدایم سخت دلگیر است
هوای عشق مسموم ومحبت پا به زنجیر است
به چشم خویش دیدم پیکر الفت به پای دار
به پا خیرید ای یاران ! تفیر بارش تیر است
بگو از من به جمع عشق بازان وخردمندان
زمان عشق بازی ، لحظه ی دیدار و تدبیر است
ندای عشق می آید سحر در گوش درد آلود
علاجی زودباید زندگی با مرگ در گیر است
مرید عشق می باید که داد عشق بستاند
هوای عشق مسموم و محبت پا بزنجیر است

 

            

 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول