© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمد آصف(عـادل)

 

                                   تیــاترگــداهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان!

عقب بسهای شهری لندن عکسهای نصب شده بزرگ و رنگین از تیاتر (رومیو و جولیت) را برای مردمان انشهروشایقین تیاترانتقال میدهدواینطوردوستداران تیاترازبرگزاری برنامه، روز،ساعت وتاریخ اجرای آن باخبر شده وباخریدن یک قطعه تکت عازم تیاترمیشوند.همچنان نوشتاردیگر(ویلیام شکسپیر) نیزفرهنگ وکلتوروطرززندگی آن سرزمین رادر پیشگاه چشم مردمش در تالاربزرگ تیاتر توسط هنرمندان به هنرنمایی میپردازد.
دردیگر شهرهای جهان نیز به گونه های مختلف طرز زندگی عنعنات فرهنگ و کلتور کشور شانرا روی صحنه تیاتر می کشانندومردمشان ازافتخارات زندگی پرمعنی ومملواز غنای تمدن و فرهنگ حذ میبرند،آنهم صرف با خریدن یک قطعه تکت.اینجا همه روزه تیاترزنده به نمایش سپرده میشودودیگربه هرگونه که خواهی یا نخواهی باید تماشاهش کنی وازفرهنگ وکلتور و طرززندگی نووناگهانی بازهم خواهی نخواهی خودرا اگاه ساخته وبه دل و جان قبولش کنی!
 آری! شهرکابل دیگر درچارگوشه اش نی بلکه در تمام وجودش تالارهای تیاتربنا نهاده شده وفرهنگ وطرز زندگی نوینی را به زوریا رضا نمایش میدهندوتو یکباردیگرخواهی نخواهی باید به تماشایش بنشینی ولوکه ازتیاتر اندکی هم خوشت بیایید.
تیاترگداهان! اینجاماننددیگر شهر های دنیا ضرورت به نمایش عکسهای رنگین و اسم ومحل وتاریخ وروزیاساعت اجرای برنامه روی دیوار های شهریا عقب بسهای شهری و اعلانات در جریدها ندارند.اینجا تیاتر گداهان! همه روزه برای همه در هر گوشه و کنار این شهر .....بطور زنده نمایش داده مشود. تکت اش رایگان! اما بدون بیننده؟؟؟؟

 

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول