© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



صبور صهیب

 



                            هفدهمین نشست کاروان شعر، ویژهء نوروزی


روز جمعه 27 مارچ سال جاری ویژه برنامهء نوروز به ابتکار کاروان شعر در بنکویت هال ریاض حوالی ساعت 8 شام برگزار گردید.
نخست گردانندهء محفل شاعر ورجاوند هارون راعون ضمن خوش آمد گویی، آجندای محفل و یاد آوری از ویژگی و جایگاه نوروز در فرهنگ کهن سال سرزمین مان از شاعر محترم خانم فاظمه اختر خواهش نمود تا با گفتنی های خود در باب نوروز محفل را آغاز گر باشند. متعاقبا آقای مختار دریا با یادآوری از فرهنگی از دست رفته مرحوم سید اکبر سعید زاده، غزل بهاری خویش را به خوانش گرفت. سپس آقای احمد عاکفی و صبور صهیب با دکلمهء اشعار شان محفل را حال وهوای شاعرانه بخشیدند.
بخش موسیقی را محترم وحید قاسمی هنرمند و آهنگ ساز شهیر با پیام تبریکی شان آغاز و از هنرمند و شاعر گرامی عبدالله نوابی ( شادکام ) دعوت نمودند تا آغازگر این بخش باشند. محترم شادکام ضمن قرائت دو قطعه شعر نغز، چند پارچه از آهنگ معروف خود را تقدیم حاضرین کردند که با شور و هلهلهء حاضرین استقبال گردید.
بعدا گردانندهء محفل هارون راعون، ضمن معرفی دو تن نقاشان جوان و مسن مستعد آقایان صدیق دانش و رحیم شرف، مجموعهء شعری آقای سعادت پنجشیری را تحت عنوان زمزمه های آبی مبارک خوانده از ایشان تقاضا نمودند تا تحقهء نوروزی خویش را حضور حاضرین قرائت نماید.
سپس از دانشمند گرامی یاسین فرخاری خواستند تا با خوانش شعر بهاری شان زینت افزای محفل باشند.
بعدا صحبت پیرامون سفر شاعر عزیز علیشاه احمدی عباب که از سفر امریکا برگشته بودند و جوایز و تقدیر نامه هایی نیز به کاروان شعر از طرف تلویزیون برون مرزی نور همراه آروده بودند به محفل آمد.
در ادامه شاعران گرامی محترم کبیر بختیاری و محترم ستاک با خوانش سروده های شان و شاعر و داستان نویس پرکار دکتر پروین پژواک با خوانش داستان کوتاه و جذابی که ترجمه نموده بودند رنگ و بوی ادبی محفل را بیشتر نمودند.
بعد از صرف غذای مفصل شام، جوایز خوش چانس های برنامه به حکم قرعه کشی به ایشان تقدیم گردید. باز فضای مجلس را طنین دلکش موسیقی آگنده از شور و شعر ساخت. این بار آقایان احمد مالیار، فرید نوروزی و روح الله فیاض آهنگ های نغز و دلکش را خدمت حاضرین تقدیم کردند که با کف زدن های ممتد حضار مورد استقبال قرار گرفت و همچنان شاعران عزیز آقایان صدیق للندری، سلام قاضی و رحمت الله فهیمی در وقفه های مناسب اشعار شان را دکلمه کردند.
و حال نوبت معرفی جوانی 15 ساله بهزاد فرخاری که سرشار از استعدا و هنر است بود. بهزاد فرخاری با تقدیم دو آهنگ به سبک کلاسیک، حیرت و غرور حاضرین را برانگیختاند. بهزاد شاگرد استاد وحید قاسمی می باشد.
بعد از صحبت مختصر معروف پوپل، استاد وحید قاسمی آخرین هنرمندی بود که با آهنگ های دلنشین شان محفل را با زیور شب بو و شعر آراستند. ناگفته نگذریم که تبله نواز توانمند محترم فرید شرف سراپای محفل موسیقی را با نواختن ظریف و ماهرانهء شان رونق بیشتر بخشیده بود.
همچنان گرداننده از خانم دریا به خاطر تنظیم میز نوروزی، از خانم سعادت پنجشیری و خانم سامیه جان که هفت میوه تهیه دیده بودند ابراز قدردانی نمود. گرداننده، سپاس و شکران خود و دست اندرکاران کاروان شعر را از بانکویت هال ریاض، تاج محل و کلیه عزیزان که در برگزاری محفل سهم معنوی و مادی داشتند ابراز و اظهار سپاس نمود.
محفل حوالی ساعت 2 شب در فضای کاملا صمیمانه و فرحت افزا پایان یافت.




            

 

            
 

          

ادبی ـ هنری

صفحهء اول