© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 فردا

 

                                                    تجلی دوست
                        ترکيب بند و ترجيع بند حظرت المعانی ميرزا عبدالقادر بيدل

جناب عارف عزيز يکی از فرهنگيان ضاحب نام کشور مای می باشد. آقای عزيز از نخستين ماه های اقامت در فرانسه مصدر خدمات ارجناک عرفانی و فرهنگی شده است.

آقای عزيز به تاسيس کانون انتشاراتی باميان توفيق يافته و از آغاز کار تا دم حاضر ده ها کتاب ارزشمند منتشر کرده و هنوز هم به همان کار شريف اشتغال دارد.

در همين راستا به اهتمام آقای عزيز کتاب ارزشمند ديگری به زيور چاپ آراسته شده که باب سليقه و ذوق اهل ادب می باشد.

نام اين اثر نفيس « تجلی دوست» می باشد که در حقيقت به کوشش و پايمردی مولف عطف به تشحيص و دريافت ترکيب بندها و ترجيع بند ها در منظومه ها و اشعار شاعر بزرگ زبان فارسی حضرت ابوالمعانی ميرزا عبدالقادر بيدل می باشد.

چنانگه هويد است بيدل يکی از قله های بلند شعر عرفانی و تغزلی زبان فارسی دری می باشد. و هنوز که چند سده از درگذشت آن عبقری سخنسرای ميگذرد مليونها پارسی گوی شيفتهء آثار و افکار او می باشد و از قلزم انديشهء او تغزيه روحی مينمايند.

همانطور که خود فرموده: فراز آمدن بر کوه و کوتل دنياهای دست نيافتنی و چخناور او از فهم و گمان آدمهای متعارف فراتر است و عمر ها در کار است که رموز و غموض شاهکارهای منظوم آن برزگوار درک شود.

در کتاب حاضر بعد از عرض مرام مولف در باب گردآوری اشعار ياد شده، تقريظ های پر محتوا به قلم پروفيسور نبی هادی استاد يونيورسيتهء عليگر هند، داکتر اسد الله حبيب، استاد فاکولتهء ادبيات کابل و بيدل شناس معروف ، دکتور عبدالغنی ادبيات شناس شهير، و دکتور عبدالغفور روان فرهادی رجل نامردار سياسی و علمی افغانستان نگارش يافته است.

« تجلی دوست » در 117 صفحه با قطع و صحافت زيبا و کاغذ اعلا ، به دسترس مشتاقان شعر و ادب گذاشته شده و در « ليموز» فرانسه چاپ شده است.

کارگزاران « کانون قلم افغانها در سويدن» بخصوص گرانندگان سايت انترنتی « فردا» از تمام  همکاران و خوانندگانش آرزو مند است که اين اثر جامع و کم نظير را دستياب نمايند و از مندرجاتش لذت ببرند.

در ضمن وظيفهء خود ميدانيم که به فرهنگی گرانقدر و سخن شناس جناب عارف عزيز مراتب تبريکات خويش را بعرض برسانيم و کاميابی  های مزيدش را آروز ببريم.

مشخصات کتاب و نشانی تماس با جناب عرف عزيز از اين قرار می باشد:

 

Bamiyan

Defötlegal: Janvier 2008-09-03 Nº ISBN: 978.29142452 f-2

Pris 10 E

قيمت 10 يورو

 

               

 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول