© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  نذ یر ظفر

 

                                                     مجله زیبا


مجله زیبا در ماه جون سال 2006 پاه به عر صه نشرات گذاشت که این اقدام نیک تو سط محترم محمد امان فدا ناشر و مو سس این مجله صورت گرفت. مدیریت این مجله را محترمه سمیرا جان فدا به عهده دارد که دیزاین و انتخاب مطالب نیز از وظایف ایشان بشمار میرود و مانند سا یر نشریات مطبوع نو شتن سر مقا له نیز از مسو ولیت هاِی مدیر مسوول است .
مجله زیبا که یک مجله ادبی و هنری و در هیچ یک از سا زمان های سیا سی راجستر نبوده و هدف آن خدمت به فرهنگ و عنعنات پسندیده افغانیست که با رهنما یی های شا یان و نشر مطا لب و

مضا مین را جع به وضع وطن و چگونه زیستی همو طنان؛ نسل جوان را تشو یق و تر غیب در حفظ و نگهداشت کلچر افغانی میسازد و با خواستهای نسل جوان مطالب و مضا مین را ردیف بندی نموده و در دو قسمت به چاپ میر ساند ؛ قسمت فارسی دری و قسمت انگلیسی ؛ چنا نکه به همه معلوم است سه ده اخیر قا طبه مردم ما را به مهاجرت های تحمیلی وادار کرد که نسل جوان در خارج از کشور از مزایای آموزش زبان مادری بی بهره ما ند و ابتکار نشر مطالب به ز بان انگلیسی در شرایط فعلی خد متی بزرگی را به این نسل انجام مید هد که از نو اند یشی های عصر بشمار می آید.
مجله زیبا در سال هاِی اول با تیراژ 1000 جلد چاپ می شد که با تقاضای خواننده گان فعلا به تیراژ 15000 مجله چاپ میگردد و با وجودیکه مجله عمر بیش از 4 سال ندارد اما گروپ خواننده گان آن به آسیا و اروپا میرسد که این خود گواه بر حیثیت نشراتی مجله بشمار میرود ؛ مجله زیبا از جا نب هیچ ار گا نی تقو یه ما لی نمی شود و خود کفاست . زیرا با نشر اعلانات و فروش مجله تمویل مادی میگردد. زیبا در پخش و انکشاف استعداد های هنر مندان جوان بذل مسا عی نموده و پیو سته جوانان را با رهنما یی های میهندوستانه و تقدیر از کار های شا یسته چون ایجاد مو سسات خیریه و کمک به نیاز مندان ؛ تمجید مینماید و اکثر همکاران قلمی و اداری این نشریه جوانان ایست که با وجود ادامه تحصیل در خد مت فر هنگی نیز سهیم اند.
پشتی مجله اکثرا با تصویر هنر مندان و یا خد متگذاران میهنی مزین بوده و از رنگ های مر غوب مستفید میباشد و از قطع و صحافت عا لی بر خوردار است که زود تر مورد عطف و تو جه خواننده گان قرار میگیرد؛ با و جودیکه وسا یل ارتباط جمعی اعم از تصویری ؛ چاپی و صوتی و الکترونیکی ( وب سایت انتر نتی ) با انکشاف روز افزون تکنالوژی به اوج کمال خود رسیده ؛ این مجله با مقا یسه دیگر نشرات مطبوع از داشتن مقام شامخی بر خوردار است و ما از درگاه لا یذال مو فقیت و کامگاری این مجله را در تحت رهنما یی های مدیر مسوول و نا شر آن خوا ها نیم .

ورجینیا -امریکا
 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول