© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

                                          دواحتفال با شکوه در شهر مالمو

شهر مالمو در جنوب سویدن بخاطر موجودیت مراکز و مجامع فرهنگی  فراوانش از شهرت زیادی برخوردار است.

در ردیف دیگر گروه های پناهگزین در آن ولا، کثیری از هموطنان مانیز در آن بود وباش دارند که افزون به رتق وفتق امور معاشی، شاغل کار های فرهنگی نیز می باشند.

یکی از کانون های بسیار فعال آن شهر،« انجمن فرهنگی افغانها» می باشد که رهبری آنرا جناب حبیب الله غمخور بر عهده دارد.

این کانون پویا ومتعهد دربرابر ثقافت مردم افغانستان از بدوتاسیسش تا حال ده سیمینار ونشست آبرودار در عرصه های ادبیات ، سیاست، تاریخ و دیگر مسایل اجتماعی وطن ما برگزار کرده که انعکاس وطنین وسیعی دربین افغانهای مقیم سویدن دشته است.

در سال 2007 کانون یادشده در راستای تامین آرمانهای ثقافی دو گردهمایی را برگزار کرد که عنوان اولی « حوانان او سالمه روزنه بود» و موضوع دومی به تجلیل از هفتادمین سال ولادت جناب کاندیدای اکادیمسین محمداعظم سیستانی اختصاص یافته بود.

خوشبختانه کاندیدای اکادیمسین محمد اعظم سیستانی خود در آن احتفال باشکوه شرکت کرده بودوسخنرانی مبسوطی در باره آثار و حوادث مهم تاریخ افغانستان ایراد کرد.

در آن گردهم آیی ، تعداد از فرهنگدوستان و دوستداران آثار وافکار آقای سیستانی شرکت کرده بودند. ودر مقالاتی از آثار ماندگاراستاد سیستانی قدردانی وتحسین کردند. همچنان مقالات و مضامینی که در سیمنار مربوط چه به آموزش وپرورش جوانان ما قرائـت شد سخت مورد توجه قرار گرفت.

از آنجا که برکشیدن مزایای آن نوشتار های علمی در این مختصر ناممکن است. از دوستداران سایت انترنتی فردا آرزو می بریم که نشریه وزین مربوط به آن دو موضوع را دستیاب نمایند و درجریان کامل فعالیت های هموطنان فرهنگدوست ما در مالمو قرار بگیرند.

      

 

      
                                        

                                                                                                    
 


 

اجتماعی ـ تاريخی

صفحهء اول