© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشــته: وژمــه (گزارشگر سايت فردا)

 



                                                                                                    

 

ترنم پرســتو، شعــر آتش و آواز غـــزل

 

به تاريخ اول ماه مارچ سال جاري، محفل هنري به منظور کمک به کودکان جنگزده افغانستان در شهر مونشن کشور آلمان برگزار گرديد. در اين برنامه ويژه هنري که راه اندازي آن با آستانه "روز جهاني زن" همخواني داشت، اشتراک هنرمندان داوطلبانه بود.
محفل ساعت نه شب در ميان شور و هلهله فراوان از سوي هنردوستان فراواني که از مناطق دور و نزديک حضور بهم رسانيده بودند، آغاز شد.
اين محفل با شکوه از جانب محترم حشمت مرادي، يکتن از دوستداران متعهد هنر و فرهنگ افغانستان به راه انداخته
شده بود و امور گردانندگي و گويندگي آن را خانم با استعداد و نام آشنا "ميترا جان کهزاد" به عهده داشت. البته نامبرده از آغاز تا پايان محفل با تسلط کامل خيلي زيبا و خوش درخشيد و مايه تحسين و تقدير از سوي همگان گرديد.

 در آغاز، از خانم فريبا آتش صادق به عنوان شاعر، نويسنده، ژورناليست و دکلماتور دعوت به عمل آمد تا با پيشکش نمودن چند پارچه شعر ميهني و حماسي که بيانگر درد مادران و زنان و کودکان پا برهنه و شکم گرسنه افغان بود، گشايشگر اين شب فرخنده باشد و به رونق آن بيفزايد.
زمانيکه فريبا آتش صادق با صداي موسيقايي و گوش_نواز به دکلمه اشعار زيبايش پرداخت، اشک از چشمان تماشاچيان سرازير گرديد، به خصوص که بسياري از خانمها پس از شنيدن دکلمه ها، او را در آغوش گرفته و ميگريستند.

 بعد از خانم پرستو شبنم ترنم موسيقي افغانستان و رحيم مهريار آوازخوان سرشناس کشور دعوت شد تا با صدا و آهنگ هاي زيباي شان به وجهه و گرماي هرچه بيشتر اين برنامه بيفزايند.
آهنگهاي اين زوج موفق هنري، در مورد وطن و کودکان وطن بيش از اندازه مورد پسند و استقبال قرار گرفت. خانم پرستو ورحيم مهريار آنقدر صميمانه خواندند که شمار زيادي  از جوانان به شادماني و پايکوبي پرداختند.


ساعت يک شب از هنرمند بي بديل کشور استاد شريف غزل خواهش بعمل آمد تا با صداي گيرا و غزلهاي شورانگيز شان به انتظار طولاني و بيصبرانه حاضرين پايان بخشند.
استاد شريف غزل با صحبت گرم و صميمانه شان در رابطه به وطن، حس وطندوستي، مسئوليتها و وجايب هموطنان آواره مان در هرگوشه و کنار جهان، به بررسي حالات دردناک اطفال وطن پرداختند و وظيفه خود دانستند تا بخاطر آرامش خاطر و حس مسئوليت در قبال اولاد وطن حاضر شوند و در اين کنسرت سهم بگيرند.
استاد شريف غزل تا ساعت سه شب براي هنر دوستانش خواند و با کف زدنها و ابراز احساسات گرم و قدرشناسانه مردم مواجه شدند.

 جا دارد از محترم حشمت مرادي به خاطر نيات پاک و ميهندوستانه شان، از بانوان پرافتخار روزگار مان هريک پرستو جان، فريبا جان و ميتراجان و همچنان از محترم رحيم مهريار به خاطر ارايه کردن کارکردهاي هنري/ فرهنگي شان در اين امر رسالتمندانه و مقدس بار ديگر اظهار شکران و سپاس کنيم.

 به اميد فرداهاي روشن کودکان جنگزده کشور عزيز مان افغانستان دوستداشتني.

 

عکسها:

1) شريف غزل با گروه همکاران هنري

2) فريبا صادق آتش در حال دکلمه

3) ميترا کهزاد، پرستو، فريبا آتش و رحيم مهريار

 

    

 

                                 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

اجتماعی ـ تاريخی

صفحهء اول