© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فردا

 

 

 

 

                                    «قدمی در کوچه های آشنا!»

                                        به قلم مشعل حریر


اخیرا کتابی ارزشمند و نفیس تحت عنوان «قدمی در کوچه های آشنا » به اداره فردا رسید که در حال و هوای تازه برشته تحریر در آمده بود.
زبان نوشته های مندرج در آن اثرصمیمی روان وعاری از غموض نوشته های متکلف امروزی می باشد، که نگارند گان آنها به ظواهر مطلب توجه می کنند وکارشان به خودنمایی ، انشاء پردازی و بالاکشیدن صنایع لفظی می کشد. اما این کتاب از بار دورنی عاطفه واحساس صادقانه ای بر خوردار است که خواننده از مطالعه آنها سخت لذت می بردومتحسس می شود.
از همین جا برای نویسنده وطن اندیشی! به مساله نهادی شده مبدل شده وبا چنان صمیمیتی خاطره های دور دور را تداعی می کند که هر ناقدی گمان می برد خودش به گذشته بر گشته وراهیی کوچه ها و پسکوچه هایی می باشد که روزگاری دایه ای مهربان در گوش هایش لالایی مادرانه ار زمزمه کرده است.
این سبک نگارش از سویی به نوستالژی ودریغ از دست دادن وطن مالوف توجه دارد و از سوی دیگر عوالم بی پیرایه احساسات زنانه را بازتاب می دهد.
برای ما که عمدتا به جنس مخالف از بالا نظر کرده ایم و مردسالاری ، روان ما را در موارد زیادی مکدر کرده است ، خواندن چنین آثاری هم بیدارکننده و هم آموزنده می باشد.
اداره فردا مطالعه این کتاب خوب و ارزشمند را به خوانندگانش توصیه می کند واشاعه و چاپ آنرا هم به نویسنده دردآشنا وناشر مبارکباد می گوید و آرزومند است که باز هم چنین پرداخته هایی به بازار برایند وکام جان ادب دوستان را شیرین گردانند.
 

    

 

 

                     

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول