© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مريم عثمان ناصری

 

 

 

 

 در رثای يک دکتر حاذق و انسان فرزانه

 

 

 

 

 

با دريغ و درد و اندوه فراوان از ضياع بی هنگام همسر و همسفر تمام عمرم داکتر غرزی ناصری به همکاران و دوستانش خبر می دهم.


اکنون که او به جاودانگان پيوسته و رخت به سرای باقی کشيده است غمی عظيم و طاقت فرسا بر دلم سنگينی ميکند. از سويی به حيث يک مسلمان اراده و مقدر پروردگار را خاضعانه لبيک ميگويم و سر تسليم فرود می آورم. به خود می بالم که پدر فرزندانم با ايمان راسخ با پنج بنای مسلمانی به بارگاه ايزد يکتا شتافته است و از سويی ديگر با تمام وجود، اليم و سوگوار هستم که تکيه گاه و ستون دلم فروريخته و شوهر بزرگوار ، پاکدامن و مردمدوستی را از دست داده ام که واجد صفات جليل جوانمردی و عطوفت بود و تا واپسين سالهای حياتش که هنوز عليل و زمينگير نشده بود از خدمت صادقانه به هموطنان ما بخصوص مهاجران مستضعف و بلارسيده دريغ نورزيد و چون طبيبی حاذق و برادری صادق در خدمت شان بود.

او به نحو ِ غريزی ، انسانی فداکار وطندوست و افغان دوست بود ـ در سالهای اقامت در وطن نخستين کسی بود که موسسه های معتبر راديولوژی را به مصرف شخصی بنياد نهاد و در موارد زيادی در التزام مستمندان بود و رايگان و رضامندانه به داد ضعفا و بينوايان رسيد.
شيوه زندگی اش عاری از تصنع و ظاهر سازی بود. او نه تنها در آموزش شاگردان زيادی در فاکولته طب همت گماشت بلکه به عنوان ورزشکاری نستوه و نامبردار در تربيت ورزشکاران زيادی در ورزش باسکتبال همت گماشت.


او فرزندان خدمتگذاری تقديم جامعهء افغانی کرد و دختر فرهيختهء ما حميرا غرزی ناصری از چند سال در پر مخاطره ترين نقاط افغانستان از جمله قندهار ، هلمند، گرشک، و لشکر گاه مشغول خدمت است.


و دختر ديگر ما هوگی در امريکا مشغول طبابت است و فرزندان ديگر ما اورنگ و درخانی شاغل کارهای شريفی در اين سرزمين می باشند.


داکتر غرزی ناصری نيکمردی آزاده ، وارسته ، شوريده حال و خوش مشرب بود و به حد پرستش خانواده اش را دوست داشت.


آرزو دارم که فرهنگيان افغان مخصوصاً دکتوران همدوره و هممسلکش او را از ياد نبرند و از دعای آمرزش فراموشش ننمايند.


خاطره های همدلی و سرشار از مهر و مروتش همواره با من و خانواده اش خواهد بود و او را تا دم مرگ دوست خواهيم داشت.


از تهء دل دعا ميکنيم که در سرای باقی ، از ديدار خدا بی نصيب نگردد و در خلد برين منزل و مأوا گزيند.
 

 


داکتر غرزی ناصری باسه نفر از هموطنان بلا رسيده ما که به همت او در اتلانتا معالجه شدند

 

 

 

«»«»«»«»«»«»

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول