© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فـــــردا

 

 

 

 

 

عزیز الله ایما بر بلندای یک کامیابی تازه

 

 

 

 

 

اخیراً از نویسنده  و داستانویس ارزنده عزیز الله ایما مجموعه ای زیبا شامل ده داستان به اداره مجله رسید که از هر نظر جالب و دلپذیر بود.

 

دیگر دیرگاهیست که عزیز الله ایما به عنوان داستانویس نوآور و صاحب استعداد خود را تثبیت کرده و در حلقه داستانویسان چیره دست ما جا گرفته است.

 

عنوان مجموعه حاضر "مردها به بام دنیا رفته اند" می باشد. این مجموعه در 64 صفحه آراسته شده  و در تابستان 1358 خورشیدی از سوی بنیاد نشراتی " شاهمامهً هالند" به زیور طبع آراسته گردیده است.

 

از تمام قصه های مندرج در این مجموعه بر می آید که نویسنده به تمام رموز و تکنیک های داستان نویسی معاصر احاطه کامل دارد و از انشای پخته و سخته در ایجاد داستان هایش بهره برده است.

 

برخی از این داستان ها در حال و هوای ریالستی نوشته شده  و شماری از آنها فرا زمانی و فرا مکانی میباشند و نویسنده با چیره دستی از مرز های داستانویسی مالوف و متداول گذشته است.

 

خصیصهء دیگر قصه های این دفتر استحکام عبارات، انشای خوش و انتخاب موضوعات بکر می باشد.

 

حسن مطلع داستان های این مجموعه "دریا ...طوفانی بود" می باشد و حسن ختامش داستانی بنام "گریز" می باشد، و سایه خدا، مردا به بام دنیا رفته اند، پس تو هم مرده ای؟ پس از پنجاه سال، دستمال سبز، تو مرد این خانه هستی! خونریزتر و تروریست دیگر داستان های کوتاه عزیز الله ایما می باشند که به عنوان متن این دفتر آمده اند.  کارکنان فردا چاپ این کتاب زیبا را به قلمزن عزیز جناب عزیز الله ایما تبریک می گویند و مطالعه آنرا به دوستان فردا توصیه می کنند. 

 

 

 

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول