© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عبدالرحيم غفوری

 

رحيم غفوری

 

تالاب خون

 

مجموعهء از اشعار شاعر پرکار و بادرد وطن آقای محمد يوسف پناه، تازه گی ها به همکاريی شاروالی شهر بيفلد آلمان، زيور طبع يافت. در اين مجموعه 134 سروده بلند  با تعداد زيادی از آثار کاريکاتوری هنرمند گرامی آقای عتيق الله شاهد، گردآوری شده است. آقای پناه در پيشگفتار اين مجموعه آورده اند که: « اين کتاب را به نام ملت و مردم افغانستان عزيز از هزاره، ازبک، پشتون، تاجک ، بلوچ ، پشه يی ، نورستانی، و به برادران اهل هنود و همه وطندارن عزيز و ملت قهرمان و شهيدپرورم، به خاطر جان نثاری و جانبازی که با قربانی کردن فرزندان شان حافظ و حامی استقلال و تماميت ارضی کشور بوده و هستند، اهدا ميکنم.»

در همين پيشگفتار اشاره شده است، « که کاری چنين، در مطبوعات کشور قبلاً سابقه نداشته است که کاريکاتوريستی در مورد وضع جاری کشور کاريکاتوری رسم نمايد و شاعری لاجرم در وصف آن شعر بسرايد...» و بوضوح ميشود ديد که تعدادی از سروده ها،همزاد طرح های نشر شده در اين مجموعه می باشد.

ما طبع اين اثر را در قدم اول به شاعر گرامی آقای يوسف پناه و همچنان به هنرمند عزيز، آقای عتيق الله شاهد تبريک گفت برايشان آرزوی موفقيت های بيشتر از پيش می نماييم.

13 دسمبر 2005

 

 

 

 


ادبی هنری

 

صفحهء اول