© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رحيم غفوری

 

گزارش از رحيم غفوری

 

 

 

کنسرت خانم پرستو  و رحيم مهريار

 

 

 

 

ساعت شش عصر روز شنبه 19 ماه نومبر،  به ابتکار کلوب قلم افغانها و همکاريی کميته سويدن برای افغانستان، کنسرت زوج هنرمند خانم پرستو و آقای رحيم مهريار در استکهلم، برگزار شد.

 

سالن اولای ليسهء نکه، اينبار جوش و خروشی ديگری داشت و آنهم حضور تعدادی از شرکت های تجارتی افغان و يک آشپزخانه افغانی، با غذاهای خوشمزه و وطنی که فضا را به شب و روزهای عيد مانند ساخته بود. هنوز کنسرت شروع نشده بود که جمعيت کثيری در سالن وردی، اجتماع کرده بودند که غلغلهء بازار های روزهای جمعه و يا ايام عيد کابل را به خاطر ميآورد.

 

ساعت شش و نيم عصر ، جمعيت وارد سالن شدند و  بدعوت مجری برنامه، هنرمندان خانم پرستو، آقای رحيم مهريار و نوازندگان، کامبيز حيدری( کيبورد نواز) و انيل حيدری ( جازيست) ، بر روی ستيژ آمدند. که با استقبال بسيار گرم حضار مواجه شدند.

سالها قبل بود که اين دو هنرمند، مهمان هموطنانشان در استکهلم بودند و شايد به همين خاطر، اوايل کنسرت  با آرامش عجيبی سپری شد و گويا هنرمندان اين احساس هموطنان را دريافته بودند و لذا نخست به اجرای آهنگهای خاطره انگيزی پرداختند که همه را در خلسه ياد های گذشته فرو برده بود. تا اينکه خون جوانان به جوش آمد و فضا را با شور و حال خود، زنده و شاد نمودند. ديگر تعداد زيادی از جوانان بر روی ستيژ و در بين جمعيت به رقص و پايکوبی پرداخته بودند و هنرمندان نيز با آهنگهای شاد و مست خود فضا را بيشتر از پيش غرق سرور و خوشی ميساختند.

 

ساعت نـُه تفريحی اعلام شد و فرصتی برای ديد و بازديد های هموطنان، صرف غذا و خريد از غرفه های شرکت های افغان فراهم آمد. محيط سالن وردی ، تماشايی بود چون صدای خندهای شاد اطفال، نوجوانان و جوانان، بوی غذای افغانی،  فضا را با عطر خوشی و سرور وطنی  آراسته بود.

 

ساعت ده شب دوباره جمعيت به داخل سالن آمدند و در اين نوبت اجرای آهنگهای فرمايشی حضار، باعث شد که سالن همه  همنوا با هنرمندان شان، خوشی و سرور بيافرينند. شب پخته شده بود ولی هنوز هم از شور و حال هنرمندان و حضار چيزی کاسته نشد بود. ساعت به دوازدهِ شب نزديک شد و لی کنسرت بر خلاف انتظار و برنامه ريزی، تا ساعت 12.30 ادامه يافت. بالاخره ساعت 12.30 به کنسرت به پايان رسيد و بدعوت مجری برنامه، کانديد اکاديميسين دکتور محمد اکرم عثمان ، سرپرست کلوب قلم افغانها، بر روی ستيژ آمده و ضمن اهدای لوح تقدير و دسته های گل به هنرمندان و نوازنده گان، از حضور و هنرنمايی شان سپاسگزاری نموده، برايشان آرزوی موفقيت نمود.

هنرمندان نيز متقابلاً از مهمان نوازی دست اندرکاران برنامه تشکر نموده  و از حضور و همنوايی مردم اظهار خوشی نمودند.

 

پس از ختم برنامه، جمعيتی کثيری بر روی ستيژ اجتماع نموده، و با هنرمندان عکس های يادگاری گرفتند.

نا گفته نبايد گذاشت که در تنظيم ، تبليغ و کنترل اين برنامه، مرکز فرهنگی جوانان افغان در استکهلم، سهم بارزی داشتند که بدينوسيله ازهمکاريی اين فرهنگيان جوان، تشکر و سپاسگزاری مينماييم.

 

 

 

 عکسهايی از اين کنسرت

 

 

 

 

 

 

 

 


ادبی هنری

 

صفحهء اول