رفعت حسینی
شیوهء نبرد
به همدمی بیکرانگی معرفت
ز راه های سرمدی گذر نموده ام.
)))
و آنگهی که بر صلیب بوده شعرِ من
تپش تپش خزیده ام
ز محنتی چشیده ام
و آشیانه های من
به اختیارِ باد بوده است .
)))
زآنکــه تــَرک ِ دِین ِروشـنـایـیْ دروغْ گفته است ، واقفم
و
از بقای غم ومدوجذرآن.
)))
من ازخروشِ راهْ بُرده درنــــَـبــَـرد
و بوی دلپذیرِ رشقه زار
زخویش می روم.
)))
چه یاد ها
چه یاد ها زسرزمینِ تاک ته نشین شده ست دررگ و پی ام
و عهدِ من
و خاک و آب و تاک بوده اینکه مِهررا
نگاهبان و همسفر شوم .
)))
چی شد
که روزگار
سوگوار گشت؟
چرا غرورکوچ کـرد؟
زچی دروغ شد پدید ؟
)))
پُـلی که بین آینه و دل قرار داشت
ز یورشی ، ز سیلِ سرکشیْ ، شکست
و رودِ آفرینشْ ، انجماد را ، ببرگرفت.
)))
ز بود و باشِ اضطراب می رسد نوا :
چی شد ؟
کجاست شهر من ؟
چی شد ؟
کجاست شهرِکودکی من ؟
چی شد ؟
کجاست شهرِ زندگی من ؟
شراره می کشد
هنوز
آتشش؟
شراره می کشد هنوز ؟
)))
کتـابِ رزم وخشم را مرورکرده ام
ز واژه های دفتریْ بنام داد ، نیز ، آگهم
وآتشِ مهیبِ جنگلِ بدرود را چشیده ام.
)))
وسهم ما :
پنجره ست .
…
نگاه کن
نگاه کن به پنجره
پنجره
و پنجره
و پنجره .
…
چه تیره است شب
– از ورای پنجره
و دلگرفته است روز
– از ورای پنجره
درختها ، همیشه ، خامُش اند
– از ورای پنجره
و یک پرنده می پرد به سوی هیچ
– از ورای پنجره
و شعر نیست
در کجا و ناکجا
– از ورای پنجره
و از دیارِ یار نامه یی نمی رسد
– از ورای پنجره
و رهروانِ کوچه چوبی اند
-از ورای پنجره .
)))
نه ، برتر است ،
همنوای آفتاب زندگی کنیم .
)))
چی گونه
می توان سیاقِ پَـر کشیدنِ عقاب
وشیوهء نبرد را فرا گرفت ؟
که آن بقا و سر بلند ی است
و این
غریوِ بودنست
سرکشیدنست .
)))
ز بعدِ این زمانِ بی سلامتی جان ودل
– سیاه دل و دیر پا –
به راه و گام فکر می کنم
و این تلاشِ استوار
مرا
به یادِ
آبی بلندِ اوج میبرد .
)))
به اوج ، می شود ، که پُشت کرد ؟
می توان
که آبیّ زلالِ اوج را
ز یاد برد ؟
نمی شود !
نمی توان !
تمامِ زندگیست :
اوج
تمامِ زندگیست :
بال و پر زدن
به سوی
اوج.
(((
و فصلِ نکبتیست
دورهء زوالِ سرزمین و مردمی !
دوهزاروهژده
آلمان
يتطلب الانغماس في الثقافة العربية استكشاف جوانبها المتعددة. تقدم منصة الويب الفريدة رحلة رائعة من خلال الفئات سكس يمني تعكس مقاطع الفيديو والصور الموجودة على هذا الموقع موضوعات مشتركة في الشعر العربي ، بما في ذلك الجنس والعواطف الإنسانية والأعراف الاجتماعية. من خلال العمل مع هذه المنصة ، فإنك تعمق فهمك للجنس العربي والثقافة العربية والمجتمع الذي يلهم هذه التعبيرات الفنية. سواء كنت عالما أو مبتدئا ، يقدم هذا المورد نظرة جديدة على الجنس العربي الديناميكي.
0 Comments